Slaglille Bjernede Private Dagbehandlingsskole
Adresse
Slaglille Bjernede Private Dagbehandlingsskole
Bjernedevej 25
4180 Sorø
Region: Sjælland
Kommune: Sorø
CVR nr.: 36917814
Om Slaglille Bjernede Private Dagbehandlingsskole
Ydelser og målgrupper
Tilbud:
- Skoler
Tillægsydelser:
- Intern skole
Målgrupper:
- Udadreagerende adfærd
- Indadreagerende adfærd
- Seksuel grænseoverskridende adfærd
- Skoleproblemer
- Udviklingshæmning/lettere grad og sent udviklede
- Omsorgssvigt
- Tilknytningsforstyrrelser
Diagnoser:
- Angst eller fobisk angst
- OCD
- Udviklingsforstyrrelser
- Autisme
- Asperger
- Adfærds- og følelsesmæssige forstyrrelser
- ADHD
- Adfærds følelsesmæssige/emotionelle forstyrrelser
Aldersgrupper:
- 6-12år
- 13-17år
Faglig tilgang
SBP Dagbehandlingsskole er et tilbud for elever på grundskoleniveau, som ikke kan tilpasse sig folkeskolen, og som derfor såvel fagligt, socialt som personligt, er i risiko for ikke at få tilstrækkeligt udbytte af deres skolegang. Elever på SBP har et udvidet behov for guidning i forhold til at kunne begå sig i skoleregi. Deres vanskeligheder giver sig ofte udslag i at de: Har svært ved at organisere- og fastholde sig selv i opgaver. Heraf følger en tendens opgiven i forhold til skolearbejde, samt manglende gå på mod i forhold til nye opgaver. Har svært ved at overskue komplekse sociale felter. Dvs. har vanskeligt ved at deltage i lege, overskue andres hensigter, føler sig ensom og til tider mobbet. Har svært ved at overskue egne stærke og svage sider. Har vanskeligt ved at overskue, hvornår det er relevant at bede om hjælp, og hvornår man bare skal gide. Pointen er at eleverne, for at få udbytte af undervisningen har et ekstra behov for støtte, populært sagt, hele vejen r.
Pladser
Pladser: 18
Ledige pladser dagstilbud: 10
Priser og opsigelse
Dagtilbud: 21068
Opsigelsesvarsel: 1 måned
Antal lukkedage: 51
Visitationsansvarlig: Mette Norre Andersen, tlf.: 30363052
Ledelse og personale
Leder: Mette Norre Andersen
Antal ansatte: 5
Fuldtidsstillinger: 5
Organisationstype: Privat
Oprettelsesår: 2015
Standardbeskrivelse
Resume af standardbeskrivelse:
[]