Nyt partnerskab om dialog med KKR-Sjælland
Samarbejde, dialog, gennemsigtighed, tillid, styrkede relationer, forventningsafstemning, fælles visitation, fælles faglighed og uddannelse, udgangspunkt i mennesket ikke økonomien, respekt, velfærdsmiks – ordene var mange i Roskilde, hvor der blev holdt dialogmøde mellem 130 ikke-offentlige sociale tilbud og det nye partnerskab om kvalitet, dialog og økonomisk ansvarlighed, LOS har etableret sammen med KKR Sjælland, Region Sjælland, DI, Dansk Erhverv og Selveje Danmark.
Partnerskabet er en udløber af en længere kritisk dialog om de fælleskommunale principper, kommunerne i KKR Sjælland har vedtaget, og dialogen har i første omgang ført til, at man ikke længere vil lave egen takstmodel og egen tilbudsportal, ligesom det er præciseret, at det altid er borgerens behov, der er i centrum, når kommunen vælger et tilbud. Partnerskabet har nedsat et dialogforum, der fremadrettet vil mødes løbende og finde fælles konkrete løsninger, og inputtene fra dialogmødet er første punkt på første møde.
Dagen var gennemsyret af et fælles og tværgående fokus på
- Hvordan skaber vi de bedste tilbud og den højeste kvalitet for de mennesker, vi skal hjælpe.
- At mennesket skal i centrum.
- At et velfærdsmiks er det bedste afsæt.